Rywalizacja była bardzo zacięta o zwycięstwie decydowały pojedyncze punkty.
Uczestnicy maratonu dobrani w 3 osobowe grupy mieli niespełna 40 godzin na stworzenie aplikacji, która zwiększy komfort życia mieszkańców, dzięki czemu przestrzeń miejska stanie się przyjazna dla mieszkańców, turystów, przedsiębiorców, inwestorów i władz. Wykorzystując nie tylko swoje umiejętności informatyczne, ale sprawdzając także swoją kreatywność, umiejętność pracy zespołowej, pod presją czasu tworzyli swoje niepowtarzalne i nowatorskie rozwiązania. W trakcie maratonu uczestników wspierali mentorzy (eksperci z różnych dziedzin), którzy przekazywali niezbędną wiedzę i pomagali usprawnić tworzone rozwiązania.
Uczestnicy tworzyli rozwiązania programistyczne w trzech obszarach tematycznych:
- Inteligentne Miasto Obywatelskie — obszar dotyczy problematyki miasta otwartego na aktywną postawę mieszkańców w kreowaniu lokalnego rozwoju;
- Zielone Miasto — tworzenie pozytywnego wizerunku miasta, wizji przyjemnego otoczenia, miejsca zielonego i czystego;
- Turystyka Eventowa — rozwiązania wykorzystujące infrastrukturę i zasoby miejskie, zaspokajające potrzeby gości bez wywierania negatywnego wpływu na codzienne życie lokalnej wspólnoty.
W tym roku do rywalizacji zgłosiły się 33 drużyny, czyli ponad 100 uczestników. Formuła wydarzenia tegorocznego Hackatonu była nieco zmieniona. Uczestnicy mieli do wyboru 11 konkretnych tematów do realizacji. O kolejności wyboru decydowało losowanie.
Naszą szkołę reprezentowało pięć zespołów:
Lesterowcy:
- Borzuchowski Michał — 3TF
- Serwiński Karol — 2TF
- Smolarek Mateusz — 3TF
Mobilna Formacja Operacyjna:
- Kuświk Błażej — 2TF
- Ciężkowski Igor — 2TF
- Łączny Wiktor — 2TF
G
- Gajewski Jakub — 2TF
- Bujalski Filip — 2TF
- Rumiński Mateusz — 2TF
Masny Ben
- Lutowski Wiktor — 2TF
- Krzeszewski Paweł — 2TF
- Rulka Bartłomiej — 1TA
TDP.DEV
- Borucki Mateusz — 5TDP
- Sobczak Roland — 5TDP
- Żuk Maciej — 5TDP
GRATULUJEMY wszystkim uczestnikom ukończenia maratonu. A uczniom klasy 5TDP kolejnego sukcesu.